Smør, sukker og sirup koges op ved middel varme - rør i det jævnligt for at undgå at det brænder på.
Hak mandlerne fint. Jeg bruger en minihakker til det. Når karamellen begynder at have en tykkere konsistens tilsættes saltet.
Når karamellen er tyktflydende og har en brunlig nuance, tilsættes mandlerne og det hele røres godt sammen.Min karamel så færdig og klar ud, da den var omkring 140° varm. Hæld din karamel ud på et stykke bagepapir og fordel det i et tyndt lag - det skal gå hurtigt for karamelmassen sætter sig næsten med det samme. Brug gerne en fast dejskraber eller lignende til at få karamellen skrabet tynd med det samme.
Brug en skarp kniv til at skære karamelstykker i den ønskede størrelse med det samme, mens karamellen stadig er varm.
Når karamellen er afkølet smeltes chokoladen og røres sammen med kokosolien.
Vend dine karamelstykker i chokolade og stil dem efterfølgende et køligt sted.