Opløs gær i lunkent vand og tilsæt sukkeret.
Bland manitoba, ølandshvede, hvedesur og salt og tilsæt det herefter sammen med olien.
Ælt på maskine med K-spade indtil dejen samler sig herom.
Lad dejen hvile i 10 minutter.
Ælt igen på maskine med dejkrogen indtil alt dejen er samlet om den.
Stil dejen til hævning med et vådt klæde over.Hævning:- Efter 30 minutter strækker og folder du dejen fra alle 4 sider ind over midten. - Gentag efter yderligere 30 minutter.- Lad dejen færdighæve i 1 time. Sæt et bagestål eller en pizzasten til opvarmning i ovnen på varmluft - skrue op på ovnenes max temperatur.
På et let meldrysset bord, deler du dejen i 8.
For hver af de 8 stykker dej skal du nu- Trække hver af de 4 sider ind over midten for at samle dejen. - Vend bollen om, og drej den et par omgange på køkkenbordet, så den lukkes via friktionen fra bordpladen. - Når alle bollerne er klar, dækkes de igen med det våde klæde, og efterhæver i 30 minutter. Skru ovnen ned til 260° varmluft.
Udrul hver bolle til et pitabrød. Brødet skal være ca 5 mm højt. Lad igen brødet hæve i ca 10 minutter. Bag brødet i 5-6 minutter.